شماری از رسانه‌ها و کاربران رسانه‌های اجتماعی با نشر یک نوار تصویری از گرفتاری زن هندی که به مسلمانان در هنگام نماز عید فطر توهین کرده بود، خبر داده‌اند. این ویدیو از ۲۲ اپریل ۲۰۲۳ میلادی به این‌سو در صفحات رسانه‌های اجتماعی همه‌گانی شده است. در ویدیوی نشر شده، یک زن با پوششی نوع ساری مشاهده می‌شود که با پولیس مشاجره لفظی می‌کند و نیز پس از بازداشت با مرد نمازگزار درگیر می‌شود.

العین فارسی با نشر این نوار تصویری در ۲۳ اپریل ۲۰۲۳ میلادی، از بازداشت زن هندی که به مسلمانان در هنگام نماز عید فطر توهین کرده بود، خبر داده است.

ایندیپندینت فارسی نیز این با نشر این نوار تصویری در ۲۲ اپریل ۲۰۲۳ میلادی، گفته است: "یک زن هندو افراطی در مسجدی در آمریکا که در آن نماز عید فطر برگزار می‌شود، در هنگام اقامه اذان و شروع مراسم نماز، هتک حرمت کرد و فریاد اهانت و توهین به اسلام و مسلمین سر داد".

Facebook-PostFacebook-PostFacebook-PostFacebook-Post
Archived-PostArchived-PostArchived-PostArchived-Post
Facebook-PostFacebook-PostFacebook-PostFacebook-Post
Archived-PostArchived-PostArchived-PostArchived-Post
Archived-Video

این نوار تصویری در توییتر هم‌چنان منتشر شده است. کاربران این پلتفرم نیز گفته‌اند که یک زن هندی در هنگام ادای نماز عید فطر مسلمانان را توهین کرده است.

یافته‌های به‌دست آمده در پیوند به هویت زن هتاک نشان می‌دهد که او هندو نبوده بلکه یک زن مسلمان بنگلادیشی بوده است. بر بیناد یافته‌های به‌دست آمده، این زن از سلامت روان برخوردار نیست و خانواده‌اش از بابت این کار او معذرت خواسته است.

بررسی واقعیت: یافته‌های به‌دست آمده در پیوند به هویت زن هتاک نشان می‌دهد که او هندو نبوده بلکه یک زن مسلمان بنگلادیشی بوده است. بر بیناد یافته‌های به‌دست آمده، این زن از سلامت روان برخوردار نیست و خانواده‌اش از بابت این کار او معذرت خواسته است.

مدیریت مسجدی که در آن این حادثه رخ داده، تایید کرده است که این زن مسلمان و از بنگلادیش است و اما از سلامت روان برخوردار نیست.

از سوی دیگر، صفحه فیس‌بوک جامعه مسلمانان دالاس (ADAMS) با نشر یادداشتی در جهت روشنایی این موضوع گفته است که عامل حادثه نماز عید فطر روز جمعه ۲۱ اپریل، استرلینگ ویرجینیا یک زن مسلمان بوده است. در این یادداشت که در ۲۲ اپریل ۲۰۲۳ میلادی منتشر شده، آمده است که این زن با مشکل روانی دست و پنجه نرم می‌کند.

این یادداشت تایید می‌کند که رهبری جامعه مسلمانان دالاس با خانواده این زن دیدار کرده است. در این یادداشت هم‌چنان آمده است که خانواده این زن به دلیل رویدادی که در هنگام ادای نماز عید فطر رخ داده، پوزش خواسته است. خانواده این زن به دلیل حفاظت از حریم خصوصی از کسانی که این نوار تصویری را منتشر کرده، خواسته است که آن‌را حذف کنند.

ADAMS-Post / Archived-Post

خلاصه: یافته‌های به‌دست آمده در پیوند به هویت زن هتاک نشان می‎‌دهد که او هندو نه بلکه یک زن مسلمان بنگلادیشی بوده است. بر بنیاد یافته‌های به‌دست آمده، او مشکل روانی دارد و خانواده‌اش از بابت این عمل او پوزش خواسته است.

Avatar

عنوان: هویت زن هتاک افشا شد؛ او هندو نیست

بررسی واقعیت توسط: Fact Crescendo Team

نتیجه: False