شماری از کاربران رسانه‌های اجتماعی خبری را در پیوند به بازگشایی مسجد بیت‌الفتوح منتشر کرده‌اند. در این خبر آمده است که مسجد بیت‌الفتوح شهر لندن پس از هشت سال برای ادای نماز بازگشایی شده است. کاربران هم‌زمان با نشر این خبر تصویری از یک مسجد را نیز همه‌گانی کرده‌اند. این خبر و تصویر از ۴ مارچ ۲۰۲۳ میلادی به این‌سو منتشر شده‌اند.

Facebook-Post / Archived-Post

یافته‌های ما در پیوند به تصویری که هم‌زمان با این خبر منتشر شده است نشان می‌دهد که کاربران تصویری از مسجد بیت‌الاسلام را منتشر کرده‌اند. بر بنیاد یافته‌های به‌دست آمده، مسجد بیت‌الاسلام در شهر تورنتوی کانادا موقعیت دارد.

بررسی واقعیت: یافته‌های ما در پیوند به تصویری که هم‌زمان با این خبر منتشر شده است نشان می‌دهد که کاربران تصویری از مسجد بیت‌الاسلام را منتشر کرده‌اند. بر بنیاد یافته‌های به‌دست آمده، مسجد بیت‌الاسلام در شهر تورنتوی کانادا موقعیت دارد.

مسجد بیت‌الاسلام در ۱۷ اکتوبر ۱۹۹۲ میلادی در وان در شمال شهر تورنتو افتتاح شده است. اداره‌ی این مسجد را جامعه مسلمانان احمدیه به دست دارد.

Ahmadiyya.CaIslamicheritagemonth.Org
Archived-LinkArchived-Link

کانال یوتیوب MTA News ویدیوی از مسجد بیت‌الاسلام را در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ میلادی منتشر کرده است. این کانال هم‌زمان با نشر این ویدیوی از جشن سی سالگی مسجد بیت‌الاسلام نیز نگاشته است.

از سوی دیگر، شماری از رسانه‌ها خبر بازگشایی مسجد بیت‌الفتوح را در ۱۳ حوت ۱۴۰۱ هجری‌شمسی برابر با ۴ مارچ ۲۰۲۳ میلادی منتشر کرده‌اند. به نقل از این خبر، مسجد بیت‌الفتوح پس ۸ سال دوباره بازگشایی شده است. گفته شده است که این مسجد به دلیل آتش‌سوزی از سال ۲۰۱۵ میلادی به این‌سو مسدود بوده است. این مسجد در یک وقت گنجایش ۱۳هزار نفر را داشته و با هزینه ۱۵ میلیون یورو در سال ۲۰۰۳ میلادی در شهر لندن اعمار شده است.

Radio Azadi / Archived-Link

برای وضاحت بیشتر در این‌جا تصویرهای مسجد بیت‌الاسلام و بیت‌الفتوح در کنار هم قرار داده شده‌اند.

خلاصه: به دنبال نشر خبر بازگشایی مسجد بیت‌الفتوح، کاربران تصویری از مسجد بیت‌الاسلام را منتشر کرده‌اند. مسجد بیت‌الاسلام در شهر تورنتوی کانادا موقعیت دارد.

Avatar

عنوان: به دنبال خبر بازگشایی مسجد بیت‌الفتوح تصویری از مسجد بیت‌الاسلام همه‌گانی شد

بررسی واقعیت توسط: Fact Crescendo Team

نتیجه: Missing Context