ویدیوی قدیمی نتانیاهو اکنون به ادعای فرار او وایرال شده است.

Update: 2024-10-03 05:09 GMT


از شروع ماه اکتوبر جاری، که گزارش ‌هایی از حملات ایران به اسرائیل منتشر شد و همچنان این منازعه بین ایران و اسرائیل ادامه دارد، اخیراً یک تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدیوی قدیمی نخست‌ وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، را به این ادعا نشر کردند که گویا نتانیاهو از ترس حملات ایران فرار میکند و میخواهد به یک جای امن برود؛ در حالی که ویدیوی وایرال شده در سال ۲۰۲۱ از حساب رسمی X بنیامین نتانیاهو زمانی که به Knesset رفته بود، منتشر شده است.

شما میتوانید برخی پست‌ها در مورد این ادعا درباره بنیامین نتانیاهو را از سوی تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مشاهده کنید:

این کاربران شبکه‌های اجتماعی در پست‌ های خود نوشته‌ اند: «بنیامین نتانیاهو در حال فرار به یک جای امن است...».




به هر حال، یافته‌ های فکت کریسندو نشان میدهد که ویدیوی وایرال شده بنیامین نتانیاهو نخست ‌وزیر اسرائیل جدید نیست، بلکه این ویدیو سه سال پیش، در تاریخ ۱۴ دسمبر ۲۰۲۱، از حساب رسمی (ایکس) نتانیاهو منتشر شده است، زمانی که او به Knesset برای رأی گیری رفته بود.

روش تحقیق:

ما ابتدا به جستجوی کلمات کلیدی در مورد درگیری‌ها و حملات اخیر ایران و اسرائیل پرداختیم تا جزئیات جدیدی در این زمینه پیدا کنیم. سپس ما یک سکرین شاټ منظم از ویدیوی وایرال شده را در گول ایمیج جستجو کردیم. بعد از آن، ما به حساب رسمی نخست‌ وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نیز مراجعه کردیم. در نتیجه همه این بررسی ها، متوجه شدیم که ویدیوی وایرال شده سه سال پیش ضبط شده است.

شما میتوانید ویدیوی مربوط به بنیامین نتانیاهو را از حساب رسمی (اکس) او مشاهده کنید، که اکنون این ویدیو از سوی تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به این ادعا نشر شده است که گویا او از ترس حملات اخیر ایران به یک جای مخفی فرار میکند.

نخست‌ وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، این ویدیو را در تاریخ ۱۴ دسمبر ۲۰۲۱ منتشر کرده و در کنار آن نوشته است: «من همیشه افتخار میکنم که برای شما می دوم...»، که این جمله به این معنی است که او برای مردم خود تلاش میکند.




نتیجه گیری:

ویدیوی وایرال شده اخیر بنیامین نتانیاهو نخست ‌وزیر اسرائیل جدید نیست، بلکه این ویدیو سه سال پیش، در تاریخ ۱۴ دسمبر ۲۰۲۱، از حساب رسمی (اکس) نتانیاهو منتشر شده است، زمانی که او به Knesset برای رأی‌ گیری رفته بود.


Claim :  ویدیو: نتانیاهو از ترس حملات ایران به مکان مخفی فرار میکند.
Claimed By :  Social media users
Fact Check :  FALSE
Tags:    

Similar News