نوار تصویری قدیمی سخن‌رانی یک مقام طالبان به عنوان تازه‌ترین ویدیوی او بازنشر شد

Update: 2023-01-31 18:35 GMT

شماری از رسانه‎‌ها و کاربران رسانه‌های اجتماعی یک نوار تصویری از سخنان یکی از مقام‌های طالبان را منتشر کرده و گفته‌اند که او از وضعیت کنونی آزادی‌ها در کابل رضایت ندارد.

آنان این نوار تصویری را تازه‌ترین ویدیو از سخنان مولوی ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی طالبان عنوان کرده و گفته‌اند که او از وضعیت کنونی آزادی‌ها در کابل راضی نیست. در ادامه هم‌چنان آمده است که مولوی ندا محمد ندیم از امر به معروف و نهی از منکر طالبان خواسته است که بدون توجه به حرف‌های خارجی‌ها به این وضعیت رسیدگی کند. این خبر و ویدیو به‌تاریخ ۲۶ جنوری ۲۰۲۳ میلادی منتشر شده‌اند.

https://twitter.com/AFIntlBrk/status/1618503392682278912

Archived-Video

به دنبال نشر این نوار تصویری از سوی یکی از رسانه‌ها، برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز آن‌را منتشر کرده‌اند. آنان هم‌چنان این نوار تصویری را تازه‌ترین ویدیوی سخنان مولوی ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی طالبان عنوان کرده و گفته‌اند که او از وضعیت کنونی آزادی‌ها در کابل رضایت ندارد.

Full View

Archived-Video

یافته‌های ما در پیوند به این نوار تصویری حاکی از آن است که یک ویدیو قدیمی از سخنان مولوی ندا محمد ندیم به عنوان تازه‌ترین گفته‌های او بازنشر شده است. بر بنیاد یافته‌های به‌دست آمده، این ویدیو ۸ ماه پیش در فضای اینترنت بارگذاری شده است.

بررسی واقعیت: یافته‌های ما در پیوند به این نوار تصویری حاکی از آن است که یک ویدیو قدیمی از سخنان مولوی ندا محمد ندیم به عنوان تازه‌ترین گفته‌های او بازنشر شده است. بر بنیاد یافته‌های به‌دست آمده، این ویدیو ۸ ماه پیش در فضای اینترنت بارگذاری شده است. مولوی ندا محمد ندیم در آن‌زمان در سمت والی کابل به کار گماشته شده بود.

کانال یوتیوب (د لوړو زده کړو وزير شيخ مولوي نداء محمد نديم صاحب) این ویدیو را در ۷ جون ۲۰۲۲ میلادی منتشر کرده است. در شرح این ویدیو از مولوی ندا محمد ندیم به عنوان والی کابل نام برده و نیز گفته شده است که وضعیت کنونی کابل برای او غیر قابل تحمل است.

Full View

Archived-Video

مولوی ندا محمد ندیم در میزان ۱۴۰۱ هجری‌شمسی به عنوان وزیر تحصیلات عالی طالبان گماشته شده است. پیش از سمت وزیر تحصیلات عالی، آقای ندیم به عنوان والی کابل و ننگرهار نیز وظیفه اجرا کرده است.

Azadi-Radio / Archived-Link

خلاصه: یافته‌ها در پیوند به نوار تصویری که به عنوان تازه‌ترین ویدیوی سخنان مولوی ندا محمد ندیم منتشر شده است نشان می‌دهد که این ویدیو قدیمی است. آقای ندیم در آن زمان در سمت والی کابل به کار گماشته شده بود.

.container {

border: 2px solid #000;

background-color: #eee;

border-radius: 5px;

padding: 16px;

margin: 16px 0

}

.container::after {

content: "";

clear: both;

display: table;

}

.container img {

float: left;

margin-right: 20px;

border-radius: 50%;

}

.container span {

font-size: 20px;

margin-right: 15px;

}

@media (max-width: 500px) {

.container {

text-align: center;

}

.container img {

margin: auto;

float: none;

display: block;

}

}

عنوان: نوار تصویری قدیمی سخن‌رانی یک مقام طالبان به عنوان تازه‌ترین ویدیوی او بازنشر شد

بررسی واقعیت توسط: Fact Crescendo Team

نتیجه: False

Tags:    

Similar News